Aktywność zmniejsza przewlekłe bóle

Bolą Cię plecy… rwie Cię w stawach… i boli Cię całe ciało.

Kiedy cierpisz na przewlekłe bóle, wydaje Ci się, że nigdy nie będziesz w stanie znów cieszyć się swoimi codziennymi zajęciami, ponieważ ból będzie Ci stale towarzyszył.

Bez względu na to, czy jest to zapalenie stawów, fibromialgia czy inny przewlekły stan zapalny, POTRZEBUJESZ środka, który ma długotrwałe i bezpieczne działanie.

Leki na receptę sobie z tym nie poradzą. Biorąc pod uwagę działania niepożądane i możliwość uzależnienia, nie powinieneś po nie sięgać za często, a najlepiej, abyś nie korzystał z nich wcale.

Jednak według nowego badania kluczem do odzyskania radości w codziennych działaniach – bez żadnych leków – może być WIĘKSZA aktywność!

W badaniu – opublikowanym w czasopiśmie o wiele mówiącej nazwie: Pain – stwierdzono, że dorosłe starsze osoby, które regularnie ćwiczyły, odczuwały mniej bólu niż osoby prowadzące siedzący tryb życia.

Badanie objęło 51 osób dorosłych w wieku od 60 do 77 lat, z których każda nosiła przez tydzień urządzenie monitorujące poziom ich aktywności.

Uczestniczyły one w dwóch testach dotyczących “modulacji sygnału bólowego”, co jest wymyślnym terminem dla sposobu, w jaki Twój układ nerwowy interpretuje sygnały bólowe.

Pierwszy test mierzył ilość bólu odczuwanego przez każdą osobę przy powtarzalnym kontakcie z bodźcem bólowym.

W drugim teście badacze oceniali, w jakim stopniu nowy ból zmniejszał odczucie poprzedniego bólu.

Naukowcy stwierdzili, że im większa była aktywność fizyczna uczestników na poziomie od umiarkowanego do intensywnego, tym NIŻSZY wynik oceny bólu uzyskiwali w obu badaniach.

Oznacza to, że osoby aktywne w rzeczywistości odczuwały mniej bólu podczas tych samych testów, niż osoby prowadzące siedzący tryb życia, nawet w przypadku kontaktu z tymi samymi bodźcami powodującymi ból!

Jak to możliwe?!

Widzisz, ból nie jest odczuciem obiektywnym… ponieważ niektórzy odczuwają ból przy niższym progu niż inni.

Są to również osoby, u których z największym prawdopodobieństwem wystąpią problemy w postaci przewlekłych dolegliwości bólowych.

Jednak, jak pokazano w niniejszym badaniu, aktywność fizyczna to sposób dokonania rzeczywistej ZMIANY progu odczuwania bólu.

A zatem, aby zmniejszyć przewlekły ból, musisz się ruszyć!

Wiem, że trudno jest wyobrazić sobie jakikolwiek ruch, kiedy wszystko boli tak bardzo, że chcesz jedynie leżeć w łóżku, ale warto zwrócić uwagę na te wyniki.

Nie musisz trenować do maratonu – jest wiele sposobów na wprowadzenie aktywności fizycznej do Twojego życia w łagodny sposób.

Do najprostszych sposobów należy poświęcenie więcej czasu na pracę w ogrodzie, pójście na basen lub pokonanie większej liczby schodów.

Aktywność przyniesie Ci również wiele innych korzyści – od zapobiegania chorobom do poprawy nastroju.