Żylaki mogą być sygnałem ostrzegawczym

Wypróbuj 4 proste sposoby, aby się ich pozbyć

Żylaki często są cechą rodzinną. Jeżeli chcesz zapobiegać ich pojawieniu się lub chcesz poprawić stan żylaków, które już masz, oto kilka prostych działań związanych z dietą i stylem życia, które możesz wprowadzić.

1. Zmniejsz obciążenie: dodatkowe kilka kilogramów zwiększa nacisk na krew, która próbuje wrócić z nóg do Twojego ciała.

Z czasem ten dodatkowy nacisk może spowodować pękanie żył.

Pewne proste zmiany wprowadzone do diety mogą pomóc Ci zrzucić dodatkowe kilogramy. Zacznij od ograniczenia ilość spożywanego cukru, skrobi i węglowodanów. Zdziwisz się, jak szybko Twoja waga zacznie spadać, kiedy wprowadzisz tę prostą zmianę.

2. Dostosuj to, co jesz: upewnij się, że przyjmujesz odpowiednią ilość błonnika

Zaparcia powodują, że podczas oddawania stolca napinasz się. Takie napinanie powoduje dodatkowy ucisk na żyły w nogach, które już ciężko pracują, walcząc z grawitacją, aby doprowadzić krew z powrotem do serca.

Uszkodzenie ścian żył i skóry nad nimi powoduje stres oksydacyjny w tkankach. Zielone, czerwone i również żółte owoce i warzywa, które naturalnie zawierają duże ilości przeciwutleniaczy, mogą zapobiegać stresowi oksydacyjnemu oraz związanemu z nim uszkodzeniu żył.


Skuteczne rozwiązanie: pyszny błonnik kakaowy

Tutaj zamówisz Cacaovit z 20% rabatem – to zmikronizowany błonnik z najwyższej jakości nasion kakaowca (Theobroma cacao) w czystej postaci, bez żadnych dodatków.

Zawiera wszystko to, co w ziarnie kakaowca najcenniejsze – przy jednocześnie niskiej zawartości tłuszczu i węglowodanów. Jest bardzo mało kaloryczny – ma mniej niż 5 kcal w porcji.

Cacaovit ma czekoladowy smak, wygląda i pachnie jak kakao. Możesz go dodawać do jogurtów, serków, naleśników, ciast (zamiast mąki), napojów, smoothie, koktajli i wielu innych potraw. To niewątpliwie najsmaczniejszy błonnik.

Kliknij tutaj, aby skorzystać z 20% rabatu na pyszny zmikronizowany błonnik kakaowy.


3. Rusz się: ćwiczenia będą podtrzymywać krążenie krwi, zapobiegając jej gromadzeniu i krzepnięciu w nogach

Jak wcześniej wspomniałem, to ruch mięśni w nogach wspomaga przesuwanie krwi w górę, z nóg w kierunku serca. Jeżeli masz siedzącą pracę lub spędzasz dużo czasu siedząc, wykształć w sobie nawyk częstszego wstawania i chodzenia, nawet jeżeli na początek jest to tylko przechadzka co godzinę po biurze lub wokół stołu w jadalni. Postaraj się też znaleźć jakieś mało wymagające hobby, które sprawi, że będziesz aktywny.

4. Zacznij przyjmować suplementy roślinne. Kilka roślin leczniczych może pomóc zapobiegać żylakom i pajączkom oraz zmniejszyć część objawów, jeśli już się takie pojawiły

Badania prowadzone nad miłorzębem dwuklapowym (Ginkgo biloba) sugerują, że może on:

  • wspomagać wzmacnianie tkanki ścian żylnych, jak również
  • poszerzać i rozluźniać naczynia krwionośne.

Wykazano, że pyknogenol, przeciwutleniająca substancja pozyskiwana z kory sosny przybrzeżnej, pomaga poprawić krążenie krwi. W kontrolowanym placebo badaniu randomizowanym opublikowanym we włoskim czasopiśmie Fitoterapia badacze wykazali, że roślina ta pomaga poprawić funkcjonowanie żył.

Myszopłoch kolczasty, czyli ruszczyk kolczasty (Ruscus aculeatus L.). To wiecznie zielony krzew pochodzący z regionu śródziemnomorskiego – oraz kasztanowiec zwyczajny (Aesculus hippocastanum) – drzewo popularne w południowej części Europy Wschodniej – od dawna łączono ze sobą w medycynie tradycyjnej jako terapię na żylaki i hemoroidy.

W kilku badaniach wykazano, że myszopłoch pomaga zmniejszyć opuchliznę związaną z przewlekłą niewydolnością żylną. Badania wykazały również, że kasztanowiec może pomóc zmniejszyć objawy przewlekłej niewydolności żylnej.

I na koniec, polecam starą dobrą witaminę C oraz bioflawonoidy. Witamina C także pomaga wzmocnić ściany żył i utrzymać ich elastyczność. W przypadku flawonoidów badania sugerują, że mogą one zmniejszać nieszczelność żył i opuchliznę nóg.